“چه بسیار جاندارانى که نمى‌توانند متحمل روزى خود شوند، خداست که آن‌ها و شما را روزى مى‌دهد و اوست شنواى دانا”

(قرآن مجید، سوره فرقان، آیه ۴۹)

قصه نقاهتگاه حیوانات از سال 89 شروع شد، از مازندران، از جایی که تصمیم گرفتیم رسالتی که بر خود واجب دانستیم یعنی کمک به مخلوقات خداوند را انجام دهیم، آن‌هایی که فریادرس ندارند و چشم امیدشان به انسان‌هاست که یاریشان کنند.

برای انسان‌های نیازمند و معلول افراد و موسسات زیادی هستند که این کار را می‌کنند و ما ضمن حمایت از آن‌ها، خود را مکلف به نگه‌داری و حمایت از حیوانات آسیب دیده، معلول و سرطانی می‌دانیم. ما طبق قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران، متعلق به هیچ حزب، گروه، دسته و تفکری نیستیم، هیچ نهاد یا سازمان دولتی و غیر دولتی از ما حمایت نمی‌کنند و ما نیز نمی‌کنیم  و  فقط از حمایت‌های مردمی گذران امور می‌کنیم. برای ما فقط دردی از دردهای این مخلوقات خدا کم کردن و کمک به زندگی بهتر آن‌ها اهمیت دارد که برای رسیدن به این هدف همیشه کوشیده‌ایم. هر جا لازم بوده است رفته‌ایم، از هر جایی که لازم بوده کمک خواسته‌ایم و خواهیم خواست به این امید که مشکلات را برای آنان تسهیل کنیم.

نقاهتگاه حیوانات

من قریب به اتفاق زندگی و عمر خود را وقف حمایت و نگه‌داری از حیوانات معلول و بیمار کرده‌ام و تا روزی که توان داشته باشم به این مهم ادامه خواهم داد، تا زمانی هم که مردم نیک و سخاوتمند سرزمینم حمایت نمایند روز به روز کار را گسترش داده و سعی می‌کنم تعداد بیشتری از حیوانات را تحت پوشش قرار دهم. بیلان کاری و مالی نقاهتگاه مشخص است و قابل ارائه به کسانی که مایل باشند در جریان ریز امور باشند. درب نقاهتگاه برای بازدیدکنندگان همیشه باز است و مردم هم می‌توانند با کمک‌های نقدی و غیرنقدی کمک حال این موجودات زبان بسته باشند. به تمام مردم این کره خاکی با هر نژاد و دین و مسلکی دست یاری دراز می‌کنیم و می‌خواهیم فارغ از هر طرز تفکری کمک کنند دنیا جای بهتری برای زیستن همه مخلوقات خدا باشد، بیماران و معلولان هم با رنج و مشقت کمتری گذران عمر کنند به این امید که دنیا جای زیباتری برای زندگی همه ما باشد. امید است مهر و محبت و سخاوت وصف نشدنی شما توسط خداوند ودود به بهترین، بیشترین و زودترین حالت ممکن به شما برگردد. با اهالی زمین مهربان باشید تا اهالی آسمان با شما مهربان باشند.
امیر مؤمنان حضرت علی (ع) می‌فرمایند:
تقوی الهی را در مورد بندگان و سرزمین‌هایتان مراعات کنید. پس به درستی که شما مسئول هستید حتی در مورد بقاع و حیوانات.

نقاهتگاه حیوانات معلول مریم صانعی

در نقاهتگاه حیوانات قصه هر روزه ما از طلوع آفتاب شروع می‌شه، با بازدید پرسنل از تک تک بچه‌ها و شروع تمیزکاری بخش‌ها، شستشوی خود بچه‌ها و آماده کردن صبحانه‌شون. برنامه پزشکی، درمانی و روزانه همه بچه‌ها نوشته می‌شه شروع می‌کنیم به کار، بعد از خوردن صبحانه و تمیز کردنشون و شستن ظرف‌هاشون، کارکنان ما یک ساعت میرن استراحت و بعد از اون کارای درمانی بچه‌ها شروع می‌شه. سگ‌های معلول اون‌هایی که می‌تونن روی ویلچر برن می‌رن تا کمی راه برن، بچه‌های سالم‌تر به نوبت میان بیرون برای هواخوری، اون‌هایی که باید داروشون رو بخورن یا سرم دارن می‌رن داروخانه برای کارای پزشکیشون و بقیه هم چک می‌شن که حال عمومی و زخم‌هاشون در چه حالیه. دیگه ظهر شده و وقت نهار بچه‌هاست، بسته به اینکه اون روز خیرات داشته باشیم یا نه و یا غذای خشک، بچه‌ها برنامه‌ریزی می‌کنن برای غذای بچه‌های معلول و سالم و بعدش مثل همیشه تمیزکاری بعد از غذا و شستن ظرف‌هاشون!

درباره-ما

درباره-ما

نزدیکای غروب هم به بچه‌ها یه وعده شام می‌دیم و کاراشونو می‌کنیم تا راحت بخوابن! این برنامه یه روز عادیمونه، اگه جمعه باشه که مهمون داشته باشیم که اوضاع فرق داره!

ماهی دو بار دکتر میاد و همه بچه‌ها رو چک می‌کنه، اون روزا خیلی شلوغتریم، خیلی شبا تا صبح بیدار بودیم بالای سر یکی از بچه‌ها! خیلی شبا کسی رو نداشتیم و دو سه نفره همه کارها رو کردیم، خیلی شبا تا صبح، درد بچه‌ها رو با هم کشیدیم و باهاشون گریه کردیم و خیلی وقت‌ها با خوب شدن و سرحال شدنشون از ته دل  خندیدیم. بارون و برف و یا گرما و سرما، بی‌پولی و مشکلات رو  نذاشتیم هیچ خدشه‌ای به قولی که به خودمون و شما دادیم وارد کنه.
ما همیشه سر کاریم، اگر فیزیکی تو نقاهتگاه نباشیم با دوربین‌های مداربسته هوای بچه‌ها رو داریم، نه عید و نه جمعه و تعطیلی، ما امانت‌دار شماییم و تا بتونیم قدر این امانتی که دستمون سپردین رو می‌دونیم. تا شما باشین  مام هستیم!

جهت حمایت از نقاهتگاه حیوانات معلول مریم صانعی

حمایت مالی

روی دکمه زیر کلیک نمایید

This post is also available in: English